0

تنظیمات قالب

زرد و نرم شدن سانسوریا (علل و راه حل ها)

نویسنده: milad 28 مرداد 1400
مترجم: : محبوبه ارچین

اگر برگ های سانسوریا شما زرد و نرم شده اند، ممکن است به دنبال راه حلی مناسب و فوری باشید. اگر اینطور است، در جای مناسبی هستید! در این مقاله، تمامی علل ممکن و راه حل های این مشکل را شرح خواهیم داد.

 

برگ های سانسوریا می توانند به دلیل آبیاری بیش از اندازه و بیماری ریشه، زرد و نرم شوند. زرد شدن برگ ها به دلیل آبیاری کم، قرار گرفتن در معرض نور شدید، کود دادن بیش از اندازه، بیماری های قارچی و حمله حشرات نیز اتفاق می افتد.

 Why-is-My-Snake-Plant-Turning-Yellow_1.jpg - 37.20 kB

دلایل زرد شدن برگ های سانسوریا

سانسوریا به گیاه ماری و زبان مادر شوهر معروف است! این اسامی جالب نیستند؟

ممکن است شما از گیاه خود به خوبی مراقبت کنید، اما برگ ها نرم و زرد شوند.

برخی دلایل ممکن برای زرد شدن برگ های سانسوریا عبارتند از:

الف: آبیاری بیش از اندازه

وقتی سانسوریا را بیش از اندازه آبیاری کنید، اساسا برای مرگ آن برنامه ریزی می کنید. بله، در این اندازه خطرناک است.

اگر گیاه زرد شود یعنی یک چیزی را درست انجام نمی دهید! آنوقت است که باید روی عادت آبیاری خود تمرکز کنید و سانسوریا خود را هرچه سریع تر نجات دهید.

مهم است که دلیل زرد شدن برگ ها را بدانید. به طور ایده آل، برگ ها باید سالم باشند.

اگر فکر می کنید چیزی با رنگ گیاهان از بین می رود، آبیاری می تواند اولین چیزی باشد که به ذهنتان خطور می کند. برگ های سالم گیاه باید سبز پر رنگ باشند.

آبیاری بیش از اندازه می تواند منجر به پوسیدگی ریشه شود. شما باید فقط مقدار مناسب آب فراهم کرده و از زهکشی مناسب مطمئن شود تا آب اضافی تخلیه شود.

نه خیلی زیاد نه خیلی کم! راکد ماندن آب محیط مساعدی برای بیماری های قارچی فراهم می کند. مطمئنا ما نمی خواهیم این اتفاق بیفتد.

شما می توانید هر 2 تا 6 هفته یکبار آب دهید. یا می توانید ببینید چه زمانی خاک خشک می شود. بر اساس نیاز آب، باید از گیاهتان مراقبت کنید.

نور بیش از اندازه

ممکن است گیاه خود را در معرض نور شدیدی قرار داده باشید! بله، درست شنیدید. درست مانند وقتی که برای مدت زیاد زیر آفتاب می مانید، باعث آفتاب سوختگی می شود.

اگر گیاهتان را در بیرون یا در مکانی که نور مستقیم آفتاب می تابد نگهداری می کنید، این اتفاق ممکن است برای گیاه شما هم بیفتد!

ممکن است تعجب کنید که نور پشت پنجره هم می تواند به برگ های سانسوریا آسیب بزند.

چون گاهی اوقات شیشه پنجره اشعه خورشید را تشدید می کند و باعث می شود سانسوریا بیشتر آب از دست بدهد. بنابراین، برگ ها زرد می شوند یا نوکشان قهوه ای می شود.

نگهداری از سانسوریا آسان است! به همین دلیل، مردم معمولا این گونه گیاهان را ترجیح می دهند. اما این به این معنی نیست که فاکتورهای اصلی که برای گیاه مهم  هستند را نادیده بگیرید.

نیازی نیست آفتاب خیلی به گیاهتان بتاید. منطقی است که آن را در نور غیر مستقیم قرار دهید.

باید نور کافی برای گیاه فراهم کنید. برای تهیه نور غیر مستقیم، باید تلاش کنید نقطه ای مناسب برای گیاهتان پیدا کنید!

آبیاری کم و ناکافی

ممکن است خیلی مشغول زندگی باشد! همچنین ممکن است جایی شنیده باشید که سانسوریا برای مدت طولانی بدون آب زنده می ماند.

یا ممکن است برای تعطیلات بیرون رفته باشید. در هر صورت، آبیاری کم علائم مشابهی با آبیاری بیش از اندازه نشان می دهد.

چون در مورد آبیاری کم، سیستم ریشه نمی تواند آب و مواد مغذی کافی برای عملکرد صحیح فیزیولوژیکی دریافت کند. مواد مغذی داخل خاک به حالت محلول باقی می ماند.

پس بدون آب، سانسوریا نمی تواند مواد مغذی ضروری خاک را استفاده کند. در نتیجه، آبیاری کم گیاه را دهیراته می کند و باعث زرد شدن برگ ها می شود.

درست مانند آبیاری بیش از انداره، ممکن است از آبیاری کم مطمئن نباشید! در حقیقت، اگر در مورد آسیب های آبیاری بیش از حد شنیده اید، ممکن است شما را از آبیاری گیاه بازدارد. در زمستان باید کمتر آبیاری کنید.

مهم است که بدانید گیاه شما چه زمانی و چقدر آب نیاز دارد. حالا که یک گیاه خریده اید، این مسئولیت شماست که از آن به خوبی مراقبت کنید.

گیاه شما وقتی آب طلب می کند نیاز به توجه دارد. اثرات آن روی رنگ برگ ها ظاهر خواهند شد. بعد از آن می دانید باید چه کاری انجام دهید، درسته؟

وقتی به گیاه کم آب می دهید، می توانید ببینید که برگ ها هم خشک به نظر می رسند یا خیر.

علاوه بر این، باید گیاه را با نگاه کردن به خاک آبیاری کنید. اگر خشک به نظر می رسد یعنی سانسوریا به آب نیاز دارد.

این مقاله با جزئیات بیشتری به علائم سانسوریا کم آبیاری شده می پردازد. بنابراین، می توانید متوجه شوید که بیش از حد آبیاری نمی کنید، اما اگر خاک خیلی خشک به نظر برسد، کم آبیاری می کنید.

پوسیدگی ریشه

پوسیدگی ریشه می تواند به عملکرد کلی سیستم ریشه آسیب بزند. آب دادن خیلی زیاد به سانسوریا می تواند باعث پوسیدگی ریشه شود. سپس سیستم ریشه آسیب می بیند و شروع به پوسیدن می کند.

بنابراین، وقتی پوسیدگی ریشه گسترش می یابد گیاه مواد مغذی کافی که برای زنده ماندن و رشد مهم است، دریافت نمی کند.

بنابراین، برگ ها شروع به زرد شدن می کنند. وقتی آب زیادتری نسبت به مقداری که واقعا نیاز دارد، به گیاه گرانبهای خود می دهید، روی ریشه ها قارچ ایجاد می شود.

علاوه بر آب اضافی، پوسیدگی ریشه می تواند در اثر استفاده از خاک و گلدان آلوده، سیستم زهکشی ضعیف و ... ایجاد شود.

همچنین تهویه ضعیف، خاک فشرده و شرایط مرطوب برای رشد قارچ در منطقه ریشه بسیار مناسب است. رعایت بهداشت برای خاک و گلدان سانسوریا برای جلوگیری از بیماری های قارچی مانند پوسیدگی ریشه مهم است.

تشخیص پوسیدگی ریشه برای سلامتی و سرحال بودن سانسوریا مهم است. اگر از سانسوریا مراقبت می کنید، می توانید بلافاصله تغییر در رنگ برگ ها را ببینید.

وقتی قارچ گسترش پیدا می کند، ریشه های سانسوریا شروع به مردن می کند. در حقیقت، چشم داشتن به پوسیدگی ریشه برای زنده ماندن گیاه مهم است.

وقتی فکر می کنید گیاه آلوده شده است، زمان آن است که گلدان آن را تعویض کنید. می توانید خاک با رطوبت کمتر که تازه است استفاده کنید.

همچنین می توانید از خاک گلدان برای تعویض گلدان گیاه استفاده کنید. باید گلدان گیاه را به روش درست تعویض کنید. از مخلوط خاک درست استفاده کنید و بعد از تعویض گلدان یک مکان مناسب برای گیاه استفاده کنید.

تشخیص پوسیدگی ریشه در مراحل اولیه بسیار دشوار است. گاهی اوقات برای نجات دادن گیاه از این بیماری کشنده بسیار دیر است. پوسیدگی ریشه به کل سیستم ریشه آسیب می زند، آنوقت باید برای نجات گیاه از مرگ، آن را تکثیر کنید.

افزایش سن سانسوریا

نگاهی به دنیای اطراف خود بیاندازید! همه چیز در حال پیر شدن است. اساسا، پدیده پیر شدن و افزایش سن طبیعی است. همین قاعده برای سانسوریا نیز صدق می کند.

وقتی برگ ها زرد می شوند، به سادگی می تواند به علت فرایند طبیعی افزایش سن سانسوریا باشد. برگ های پیر زرد به زودی می میرند! نگران نباشید چرا که برگ های جدید در اطراف ظاهر می شوند.

وقتی افزایش سن علت اصلی زرد شدن برگ های سانسوریا است، نباید زیاد شما را اذیت کند. در حقیقت، شاید نشان دهنده این باشد که گیاه شما زمانی زندگی سالمی داشته است و حالا در حال پیر شدن است.

حمله حشرات

احتمال دارد که حمله حشرات باعث زرد شدن برگ های سانسوریا شود. اگر چنین مسئله ای وجود دارد، نه تنها برگ ها زرد خواهد شد، بلکه گیاه نیز ضعیف می شود.

شما نمی خواهید سانسوریا شما ضعیف شود! باید در رابطه با آفات کاری انجام دهید.

از هجوم حشرات غافل نشوید! مراقب رنگ برگ ها باشید. حشرات ممکن است به تسریع فرایند زرد شدن برگ ها کمک کنند.

انواع بسیار زیادی از آفات هستند که می توانند سانسوریا را آلوده کرده و باعث زرد شدن برگ هایش شوند. همیشه مراقب میلی باگ ها، شته ها و انواع دیگر باشید.

هنگام برخورد با آفات می توانید ببینید چه گزینه های مناسبی در دسترس هستند. می توانید گیاه را از گیاهان دیگر جدا کنید.

مهم نیست چه کاری، فقط باید از سلامتی و سرحال بودن سانسوریا مراقبت کنید.

برخی آفات که سانسوریا را درگیر می کنند عبارتند از:

  • میلی باگ ها: اگر می بینید حشره هایی بیضی شکل اطراف سانسوریا شما هستند، احتمالا میلی باگ هستند. آن ها تلاش می کنند نقطه ای برای تغذیه پیدا کنند.
  • شته ها: ممکن است شته ها را به صورت توده ای که از سانسوریا تغذیه می کنند مشاهده کنید و می توانند سبز، قهوه ای، زرد یا قرمز باشند! همچنین آن ها بسیار ریز هستند که تشخیص آن ها را دشوار می کند.

وقتی آن ها شروع به تغذیه از برگ می کنند شیره و مواد مغذی آن را می مکند. بنابراین زرد شدن، نقاط قهوه ای و برگ های فر خورده از علائم رایج هستند.

به دلیل وجود چنین آفات و چند نوع دیگر، می توانید ببینید که برگ ها فر خورده و زرد می شوند.

پاشیدن شدید آب یا تمیز کردن با یک دستمال الکلی می تواند کار کند.

علاوه بر این، اگر آلودگی شدید باشد، می توانید به راحتی از روغن چریش یا حشره کش های دیگر برای کنترل این حشرات نرم پوست استفاده کنید.

بیماری های قارچی

اگر بیش از اندازه به گیاه آب می دهید، می تواند باعث آلودگی قارچی شود. حتی پوسیدگی ریشه باعث بیماری های قارچی می شود. اگر خاک آلوده شود یا گیاه خیلی پر باشد هم می تواند باعث بیماری های قارچی شود.

بیماری های قارچی می تواند سلامت کلی گیاه را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، احتمال دارد که برگ های گیاه در نتیجه چنین آلودگی های قارچی زرد شود.

مهم است که از گیاه خود در برابر بیماری های قارچی از جمله موارد زیر مراقبت کنید:

لکه های قارچی برگ: اگر پوسیدگی ریشه وجود داشته باشد، گیاه را تحت تاثیر قرار خواهد داد. ممکن است گیاه هوای ضعیفی دریافت کند. ممکن است شما به گیاه زیاد آب داده باشید که باعث این مسئله شده باشد!

آنتراکنوز: ممکن است به گیاه زیاد آب داده باشید یا زیاد آبپاشی کرده باشد. رطوبت بالا و خیساندن برگ ها باعث گسترش این قارچ می شود.

اگر سانسوریا شما تحت تاثیر آلودگی یا بیماری قارچی قرار گرفته است، پس رشد گیاه نیز تحت تاثیر قرار می گیرد زیرا فرایند فوتوسنتز نیز مختل خواهد شد.

برای مقابله با این بیماری ها باید از قارچ کش های موثر استفاده کنید و مخلوط خاک و گلدان را ضد عفونی کنید.

برای درمان بیماری های قارچی، قارچکش های زیر توصیه می شود:

نام قارچکش

مقدار

مقدار آب

Bonide 811 Copper 4E Fungicide

1 تا 4 قاشق غذاخوری

1 گالن

Garden Safe Brand Fungicide 3

2 قاشق غذاخوری

1 گالن

Southern AG – Liquid Copper Fungicide

3 تا 4 قاشق غذاخوری

1 گالن

 

کمبود مواد مغذی

مطمئن شوید سانسوریا مواد مغذی مورد نیاز برای رشد را دریافت می کند. با اینکه در رابطه با این گیاه نیازی نیست خیلی به دردسر بیفتید، اما باز هم مهم است که خاکی که استفاده می کنید غنی از مواد مغذی مورد نیاز باشد.

همچنین ممکن است که گیاه شما از قبل کمبود مواد مغذی داشته باشد و حالا آفات می توانند زرد شدن برگ ها را تسریع کنند.

باید از کود غنی از مواد مغذی برای گیاه استفاده کنید. هنگام خرید کود برای گیاهان، یک سرچ سریع انجام دهید که چه کودی برای سانسوریا شما مناسب است.

کمبود مواد مغذی احتمالی در سانسوریا می تواند رنگ برگ ها را تحت تاثیر قرار دهد که عبارتند از:

  • نیتروژن: کمبود نیتروژن در سانسوریا می تواند باعث برگ های زرد کمرنگ شود.
  • منیزیم: می تواند ارتفاع گیاه را تحت تاثیر قرار دهد. برگ ها می توانند کلوتیک شوند.

برای اجتناب از کمبود مواد مغذی در سانسوریا، باید خاکی تهیه کنید که غنی از این مواد مغذی ضروری باشد.

کود بیش از اندازه

سانسوریا خیلی نیاز به کود ندارد، اما برای رشد بهتر، می توانید کود دهید. اگر چند هفته یکبار در تابستان و بهار کود دهید بهتر است.

هرچند، احتمال دارد که زیاد به گیاه کود دهید. بهتر است در مواقع ضروری و وقتی می خواهید گیاه بهتر رشد کند کود دهید. تغذیه بیش از اندازه راه حل نیست!

به علاوه، در زمستان وقتی گیاه خواب است نباید کود دهید. باید بدانید چه کودی برای سانسوریا مناسب است و به چه مقداری باید استفاده شود.

حالا که می دانید کود دادن بیش از اندازه می تواند باعث زرد شدن برگ ها شود، مهم است که بدانید مقدار صحیح چقدر است.

باید برایتان جالب باشد که بدانید که سانسوریا به کود زیادی نیاز ندارد، اما می توانید در طول فصل رشد گیاه به آن کود دهید. از کود دادن در فصل خواب گیاه اجتناب کنید.

می توانید از کود نیتروژن- فسفر- پتاسیم برای گیاه استفاده کنید. می توانید نسبت ها را 7:4:10 در نظر بگیرید.

استفاده از کود در بهار مناسب است. همچنین می توانید از مواد آلی استفاده کنید. اگر دوست دارید می توانید از کمپوست استفاده کنید.

شلوغی گلدان

ممکن است حتی متوجه نشوید، اما شلوغی سانسوریا در گلدان می تواند باعث زرد شدن برگ ها شود. بنابراین باید مراقب ازدحام گیاه باشید زیرا می تواند باعث زرد شدن برگ ها شود.

وقتی پر شدن گلدان دلیل زرد شدن برگ ها باشد یعنی مواد مغذی کافی برای گیاه در خاک وجود ندارد.

حالا باید مکان بهتری برای گیاه فراهم کنید چون به گلدان دیگری نیاز دارد. علاوه بر این، ممکن است نیاز باشد گیاه بزرگ تر را به گیاهان کوچک تقسیم کنید.

pH خاک

خاک سانسوریا باید برای رشد مناسب باشد. مهم است که خاکی که برای سانسوریا استفاده می کنید پر از مواد مغذی ضروری باشد.

مطمئن شوید pH خاک سانسوریا چیزی بین 6.1-6.5 باشد. می توانید از محصولات مرتبط برای تست pH خاک استفاده کنید!

باید به بهترین نحو بهترین شرایط را برای گیاه خود فراهم کنید! وقتی هدف دارید خاک مناسب برای گیاه خود فراهم کنید، احتمال دارد بهتر زندگی کند.

شک جابجایی

ممکن است گیاه دچار شک جابجایی شده و برگ های آن زرد شود. بنابراین وقتی می خواهید گلدان سانسوریا را عوض کنید، باید مراقب شک جابجایی باشید. ریشه ها می توانند به دلیل شک جابجایی آسیب ببینند.

سیستم ریشه برای جا افتادن نیاز به کمی زمان دارد. بنابراین، به طور موقت ممکن است گیاه مواد مغذی ضروری را دریافت نکند.

برای جلوگیری از شک جابجایی، مهم است که شرایط مناسب برای سانسوریا فراهم شود که می تواند به رشد بهتر و سلامت گیاه کمک کند.

بنابراین دفعه بعد وقتی گلدان سانسوریا را به هر دلیلی عوض می کنید، مطمئن شوید این کار را درست انجام می دهید. به علاوه، باید همیشه با سانسوریا به آرامی رفتار کنید چرا که در برابر تعویض گلدان شکننده است.

کلروز

وقتی عناصر کمیاب در خاک گیاه وجود نداشته باشد، می تواند منجر به زرد شدن برگ ها شود که به کلوروز معروف است.

خاک سانسوریا باید سالم باشد. اگر گیاه سالم باشد، برگ ها هم سالم خواهد بود. در مواقع لازم باید خاک را عوض کنید. به طور معمول، هر چند سال یکبار!

بنابراین، ممکن است برگ های سانسوریا زرد شود. اگر مبتدی باشید، دانستن علت اصلی دشوار است. اما، می تواند با گذشت زمان ایده ای داشته باشید.

قرار گرفتن در معرض دماهای شدیدا سرد

احتمالا سانسوریا در دماهای گرم تر بهتر رشد می کند. اگر گیاه را در آب و هوای سرد بگذارید، باعث آسیب به دیواره های سلولی می شود.

و قطعا نمی خواهید این اتفاق بیفتن چرا که باعث آسیب به مسیرهای آب و جریان مواد مغذی گیاه می شود.

برگ ها به خاطر دماهای سرد شروع به زرد شدن می کنند. ممکن است فکر کنید به خاطر آبیاری بیش از اندازه است، اما در واقع، دمای سرد باعث ایجاد چنین مسئله ای می شود.

دمای مناسب برای گیاه شما بین 15 تا 26 درجه سانتی گراد در طول روز است.

باید بدانید چه شرایط آب و هوایی برای سانسوریا مناسب است. در شب، دمای مناسب برای سانسوریا بین 12 تا 21 درجه سانتی گراد است.

برای سانسوریا، 40 درصد رطوبت نسبی در متوسط دمای اتاق مناسب است. از سانسوریا های داخل خانه غافل نشوید چرا که می تواند خطرناک باشد.

باید دمای مناسب را برای سلامت بهتر گیاه فراهم کنید. مطمئن شوید همه انداره گیری های ضروری برای سرحال بودن سانسوریا انجام می دهید.

وقتی گیاه را داخل خانه نگهداری می کنید، باید مراقبت و نگهداری مناسب فراهم کنید. باید قبل از آوردن گیاه به خانه، همه نیازهای مرتبط را بدانید!

دلایل نرم شدن برگ سانسوریا

اگر برگ سانسوریا شما نرم شده، ممکن است فکر کنید علت آن چیست!

بیایید برخی از دلایل احتمالی را بررسی کنیم:

آبیاری بیش از اندازه

بله، آبیاری بیش از اندازه نه تنها باعث زرد شدن برگ ها می شود، بلکه باعث نرم شدن آن ها نیز می شود.

رنگ برگ ها نشانه اصلی آبیاری اشتباه است! آبیاری بیش از اندازه می تواند باعث پوسیدگی ریشه شود و در نتیجه برگ ها هم ممکن است نرم شوند.

در حقیقت، آبیاری بیش از اندازه اصلی ترین عاملی است که می تواند تا حد زیادی به سانسوریا آسیب بزند.

شما که نمی خواهید برگ های گیاهتان نرم شوند، پس فقط وقتی خاک آن خشک است آبیاری کنید.

پوسیدگی ریشه

آبیاری بیش از اندازه منجر به پوسیدگی ریشه می شود. حالا که به گیاه خود بیش از اندازه آب داده اید، ممکن است متوجه پوسیدگی ریشه شوید. در حقیقت، برگ های نرم ممکن است نشانه پوسیدگی ریشه باشند.

بنابراین، کاری که باید انجام دهید این است که گیاه خود را بررسی کنید و قبل از اینکه خیلی دیر شود به دنبال علائم پوسیدگی ریشه باشید.

اگر فکر می کنید ریشه سانسوریا پوسیده است، زمان آن است که برای بهتر شدن آن کاری انجام دهید!

دمای سرد

اگر گیاهان شما ناچار به قرار گرفتن در دمای سرد هستند، دیواره های سلول های داخل برگ های گیاه آسیب خواهند دید.

این آسیب به حدی خواهد بود که گیاه به اندازه کافی مواد مغذی و آب دریافت نکند. دمای پایین فرایندهای فیزیولوژیکی را کند می کند و در نهایت علائمی مانند زرد شدن برگ ها نشان می دهد.

بنابراین، ممکن است ببینید که برگ ها شروع به زرد و نرم شدن می کنند. وقتی دیدید که گیاه شما تحت تاثیر قرار گرفته است، بهتر است هر چه سریع تر کاری انجام دهید.

یکی از اقداماتی که می توانید انجام دهید این است که برگ های آسیب دیده را هرس کنید.

مطمئن شوید سانسوریا را در اتاق گرم قرار می دهید یا اگر بیرون خانه است آن را به داخل خانه بیاورید.

چطور از سانسوریا مراقبت کنیم تا زرد و نرم نشود

مراقبت از گیاهان برای بقا و رشد آن ها مهم است. برگ های زرد گیاهان نشانه ای است که باید مراقب آن باشید!

به جز این، اگر برگ های گیاهتان سالم هستند باید شکرگزار باشید. موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • مکان مناسب: سعی کنید گیاهان را در مکان مناسب قرار دهید. هرچه مکان مناسب تر باشد، نور هم بهتر خواهد بود! باید به دنبال نور غیر مستقیم باشید که برای گیاهان عالی است.
  • درمان بیماری های قارچی: مراقب بیماری های قارچی باشید و آن ها را درمان کنید.
  • تامین آب مناسب: مطمئن شوید آبی که به گیاهان می دهید مناسب است! در حقیقت، چشمتان به خاک باشد تا بر اساس آن تصمیم بگیرید.
  • تغذیه مناسب: طوری به گیاه کود دهید که مواد مغذی مناسب برای آن فراهم شود و توزیع مناسبی در خاک داشته باشد.
  • درمان پوسیدگی ریشه: اگر ریشه گیاه پوسیده است باید آن را درمان کنید. می توانید بسته به شدت پوسیدگی تصمیم بگیرید چه کاری انجام دهید مانند هرس برگ های آسیب دیده یا تعویض گلدان گیاه.
  • دمای مناسب: مطمئن شوید محیط مناسب با دمای مناسب برای سانسوریا فراهم می کنید.

نکاتی که هنگام مراقبت از سانسوریا باید رعایت کنید

موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • در آب و هوای سرد به سانسوریا توجه بیشتری کنید. در زمستان گیاه به نور بیشتری نیاز دارد.
  • گیاه خود را تمیز نگه دارید. مراقب پر شدن گلدان باشید. قطعا برای گیاهتان بهترین را می خواهید.
  • اگر برگ ها تیره و سالم هستند، یعنی تغذیه کافی دارند.
  • هنگام انتخاب گلدان برای سانسوریا، مطمئن شوید زهکشی کافی دارد. این کار می تواند از پوسیدگی ریشه جلوگیری کنید. و شما قطعا این را نمی خواهید!
  • اگر سانسوریا را بیرون از خانه نگه می دارید و هوا یخبندان است باید آن را به داخل خانه منتقل کنید و دمای انجماد برای گیاهان مناسب نیست.

کلام آخر

دلایل زیادی برای زرد و نرم شدن سانسوریا وجود دارد. دانستن دلایل ممکن مانند آبیاری بیش از اندازه گیاه، قرار دادن آن ها در نور زیاد، دمای اشتباه، کود دادن بیش از اندازه و بسیاری دیگر می تواند کمک کند!

وقتی علت این مسئله را بدانید، می تواند به شما در رفع مشکل تا حدی کمک کند.

مهم است که از سانسوریا خود به خوبی مراقبت کنید!

موفق باشید!

 

 

منبع : 02