0

تنظیمات قالب

خاک مناسب گیاه جید (کراسولا اواتا)

نویسنده: milad 29 اسفند 1397

کراسولا اواتا، که معمولا با نام جید شناخته می شود، به خاطر برگ های گوشتی، سبز، بیضی شکل و گل های خوشه ای سفید و صورتی و شکل متمایز و جذاب خود، گیاه بسیار با ارزشی است. گیاه جید را می توان تا مناطق با درجه سختی USDA تا 9b در فضای سبز پرورش داد، اما شما می توانید این گیاه را همه جا به عنوان گیاه آپارتمانی پرورش دهید. افراد زیادی از پرورش گیاه جید در منازل و دفاتر خود لذت می برند. انتخاب یا تهیه خاک مناسب برای جلوگیری از مشکلاتی مانند پوسیدگی ریشه ضروری است.

 

 

کراسولا اوتاتا

 

ویژگی های مورد نیاز خاک

تنها ویژگی ضروری که خاک این گیاه باید داشته باشد، تخلیه سریع است. گیاه جید بومی آفریقای جنوبی و موزامبی است و به خاک های سنگی و شنی با حاصلخیزی پایین عادت دارد. گیاه جید تمایل زیادی به سنگین شدن شاخه ها دارند و ریشه های کم عمق آن ها را در معرض خطر واژگونی قرار می دهند. خاک کمی سنگین تر که حاوی مقادیر بیشتری مواد اورگانیک است این گیاه را بهتر مهار می کند. جید می تواند در خاک های اسیدی یا کمی قلیایی رشد کند اما ممکن است از کمبود مواد مغذی یا سمی بودن خاک های با pH بسیار پایین یا بسیار بالا رنج ببرد.

 

خاک مناسب

به طور کلی خاک های آماده که برای کاکتوس ها یا ساکولنت ها طراحی شده اند برای این گیاه مناسب هستند، با این حال می توان مقدار کمی مواد آلی به آن اضافه کرد. خاک مناسب برای این گیاه می تواند متشکل از یک پیمانه پیت ماس، یک پیمانه مواد آلی و 3 پیمانه ماسه باشد. وجود پیت ماس تا وقتی که مراقب آبیاری باشید مشکلی به وجود نخواهد آورد.

 

مشکلات مربوط به خاک

پوسیدگی ریشه در جید شایع است و از آبیاری زیاد یا سنگین و خاک با زهکشی پایین ناشی می شود. شاخه ها و برگ های گیاهی که ریشه آن پوسیده شده است ممکن است تیره و نرم شود، ممکن است برگ ها بریزند و ریشه ها به جای آنکه به رنگ روشن و سفت باشند، قهوه ای رنگ و نرم شوند. اگر گیاه در این شرایط درمان نشود، به طور کلی از بین رفته و می میرد. آبیاری بسیار کم یا خاک با مواد آلی کم یا بدون مواد آلی و توانایی پایین برای حفظ آب می توان باعث تنش خشکی روی گیاه شود. علائم تنش خشکی عبارتند از رشد آهسته، لکه افتادن روی برگ ها یا رنگ پریدگی آن ها، ریزش برگ ها و در شرایط خشکی شدید مرگ گیاه.

 

منبع: https://herosucculent.com/cultivation/potting-soil/134-jade-plant-soil-mix

ترجمه: محبوبه آرچین

منبع : هیروساکولنت